zondag 20 juli 2008

Whacking and sticking...

Portica is lief, maar ze heeft wat moeite met haar achtervoet optillen om de hoeven te laten doen. Ik was dus bang dat er iets aan de hand was, en ze pijn had, ofzo...  Maar bovendien was het gewoon tijd voor de farrier. (hoefsmid).   Het kostte een paar telefoontjes, maar zaterdag kwam hij eindelijk, en het was nog mooi weer ook.

De eerste hoef ging prima, en daarna wilde Kim de achterhoef doen. 19-07-08 13370119-07-08 133910Maar toen begon Portica duidelijk te maken dat dat niet de bedoeling was; slaan, steigeren,  dingen die ik mijn ponietje nog nooit heb zien doen! "This is just being naughty!' riep Kim, pakte Portica's voet en tilde hem hoog op, en tegelijkertijd kneep hij haar neusgaten dicht, zodat ze geen streepje lucht kreeg. Gnuivend draaide ze met haar hoofd, trapte met haar voet, maar Kim hield vol.  Na een minuut(je) liet hij los, en haalde Portica diep adem... En Kim? Die kon doorgaan met zijn werk, want Portica liet haar voet gewillig optillen. 19-07-08 134058

Kim is nu het alpha paard in onze kudde; Nu ik nog!19-07-08 134235

Zo doe je dat! legde hij uit- iets met alpha paarden en de baas zijn. Dat moet ik dus ook beter doen; Bijten los je op met een kurk met een naald erdoor; even een prikje in de lip lost veel toekomstige problemen op, en als ze slaan; "whack 'em!" Laten zien dat dat niet mag!  Donder krijgt het een stuk moeilijker de komende tijd...   

Geen opmerkingen: