maandag 28 mei 2007

gier en olifant




Zaterdag en zondag heb ik het eerste deel van mijn bronscursus gedaan!! Jippie, alleen maar leuk!
Stap een is de mal maken; stap 1a is dan; aanvoerkanalen. Met was dikke staven aanbrengen waar straks de brons doorheen kan vloeien. Je beeld gaat er direct vreemd van uitzien...

De bal is om een soort reservoir te hebben waar de brons lekker doorheen vloeit. (en nog veel meer, maar dat wordt een beetje veel hier...)
Omdat ik twee beeldjes had, maakte ik ze in een mal, de kanalen liepen dus langs elkaar;

Daarna luchtkanalen; ingesloten lucht moet bij het gieten er weer uit kunnen. Vandaar die rietjes;
Dan in gips zetten;

Zie daar het eindresultaat van 2 dagen hard werken...





(oke, het was zo leuk, dat ik zaterdagavond nog een beeldje heb gemaakt. Zondag heb ik alles dus nog een keer gedaan...Er zijn dus 2 mallen van mij)

Geen opmerkingen: