vrijdag 8 augustus 2008

8-8-8 Een jaar!

 

Vrijdag de achtste augustus in 2008 zijn we een jaar in Australie. Tijd voor diepe bespiegelingen, terugkijken en... champagne.

We zijn nog steeds blij dat we deze stap hebben gemaakt, ik zie aan de kinderen dat ze erg veel gelukkiger zijn hier, ik voel het aan mezelf, en ik weet het van Art.

Iedere dag genieten we van de frisse lucht, het uitzicht hier in de heuvels, het mooie licht...

De afgelopen weken hebben we veel nagedacht over het verschil tussen NL en Australie, en waarom we het hier zo ontzettend prettig wonen vinden, afgezien van de overduidelijke factoren. Ik zal proberen daar wat over te schrijven de komende tijd. Want een van de dingen dat niet veranderd is; mijn leven is druk!

Wat hebben wij bereikt?

In een jaar hebben we een auto gekocht, kampeer spullen en hebben we het gepresteerd 5 maanden op weg te zijn, door een land waar ik drie jaar geleden 'Echt niet' ging wonen. we hebben een huurhuis gevonden, binnen een week zoeken een baan voor Art, een school en creche voor de kinderen (zonder wachtlijsten), twee ponies, een hond,    een legertje kippen, leuke buren ( die we ook weer verloren zijn), nieuwe vrienden, twee konijnen, een koophuis, vriendinnen die spontaan kwamen helpen schilderen, een biggetje, en als klap op de vuurpijl, en in lijn met het 'lifestyle' plan, kreeg Arthur donderdag te horen dat hij 4 dagen mag gaan werken. 

Ja, wij knijpen ons zelf wel eens- of het allemaal wel waar is.  En of het echt allemaal wel zo goed kan blijven gaan...

Waar ik met mijn permaculture cursus aan moest denken;

31-03-07 155030 Onze tuin in Nederland, waar we talloze heerlijke avonden en dagen met vrienden hebben doorgebracht....

 

09-08-08 065927 09-08-08 064937Ons 'tuintje' hier. (hier volgen er ook vast veel)

De frambozen zijn ook hier al geplant.

Geen opmerkingen: