zaterdag 21 juli 2007

De schoorsteen moet roken... of niet?

Leek alles in eens op rolletjes te lopen (maar dan wel van die oude knoestige boomstammen..) staat mijn grote vriend, de buurman, voor de deur.
'Ja, Hallo, ik wil geen ruzie met de nieuwe bewoners, dus de schoorsteen moet weg.'
'Welke schoorsteen?', vroeg ik in mijn onschuld. (al zat hij inmiddels al diep onder mij nagels, bloed weg te krabben)
'Nou, de schoorsteen van de nieuwe aanbouw. Want die loopt over mijn erf!'

Ik ken de buurman al langer, dus mijn eerste reactie was; bel mijn man maar, ik weet daar niets van. De laatste keer heb ik hem namelijk de deur in zijn gezicht gesmeten, omdat hij maar bleef zuigen...
Zucht.
Ter informatie, de aanbouw staat er al vier jaar, en de schoorsteen loopt wel 30 cm over zijn erf, en is een halve meter hoog. "zijn erf" staat vol met dakpannen, oude tegels en steiger pijpen, en hij komt er vrijwel nooit, want hij is de eigenaar, niet de huurder.
Goed moment he? Drie weken voor de oplevering van het huis over zoiets gaan zeiken??

Geen opmerkingen: