maandag 16 juli 2007

Kastje? Muur!!

Zo'n twee jaar geleden ben ik begonnen met het erkennen van mijn diploma in het Australische. Daarvoor heb/had ik een vakkenlijst nodig van de opleiding. Iedereen die met mij heeft gestudeerd weet dat dit waarschijnlijk een onmogelijke opgave is, omdat het regelmatig voorkwam dat docenten er plotseling achterkwamen dat we iets wel/niet gedaan hadden wat wel/ niet/misschien gedaan had moeten zijn, of juist niet, maar dan een andere keer, maar meestal werden dat soort hobbels afgedekt met een biertje in de bar, en zo rolden wij vrolijk door naar ons afstuderen. (meer bier= makkelijker afstuderen)
Ha! zo niet nu! Nu heb ik voor deze lijst ineens te maken met administratieve mensen, die van computers houden... En willen dat er gegevens doorgegeven zijn... (gegevens, wat is dat? adminstratie is zooo lastig- het neemt tijd en ruimte in beslag, die je veel beter voor het hogere doel; KUNST, kunt gebruiken...)

Toentertijd heb ik het opgegeven, en ik heb mijn hele assessment opgestuurd zonder vakkenlijst, op hoop van zegen dus. Maar nee, in Australie drinken ze geen biertjes met aanstaand juffen, dus ik moet die lijst hebben.
Opleiding gebeld; *ja, maar dan hebt u de verkeerde, U moet bij het archief zijn.
Archief* ja, de opleiding heeft nooit informatie aangeleverd, dus wij hebben geen gegevens. U moet het zelf maar uitzoeken.
*Ik verbind u door met het secretariaat... * Nee, dat valt onder een ander secretariaat, ik stuur u terug naar de telefoniste...* Ah, een ander?, goed, ik verbind u door...*Had ik u net niet ook al aan de lijn?
tweede poging; *Ja heel jammer, maar de opleiding bestaat niet meer, he? Dus wij hebben geen gegevens.
Inmiddels heb ik natuurlijk mijn eigen vakkenlijst gemaakt(en vertaald), in de hoop dat iemand die uit wil printen. Het is tenslotte niet alsof iemand uit Australiƫ nog gaat bellen of dat allemaal wel officieel gegaan is... Maar ook die wil niemand uitprinten met een krabbel.
* Dat is illegaal he? Ik mag alleen gegevens uitprinten die door de opleiding aangeleverd zijn. Ja, die zijn er niet meer, dus dan kan het niet. Vervelend he?
Nou, ik stuur het wel door...
Het is zoooo moeilijk om vrolijk/ aardig te blijven.
Enfin; De IBG biedt uitkomst; geen vakkenlijsten, maar wel een verklaring die gewoon voldoende moet zijn om je diploma erkend te krijgen in het buitenland. Als ik nou volgende week even naar Groningen kom...
Weet iemand waar de bar is?

to be continued.......

Geen opmerkingen: