vrijdag 9 mei 2008

Wel Red day

Alsof het nog niet genoeg is om iedere avond met Diuwke 2 boekjes te lezen en schriften te oefenen, taal puzzels te maken (officieel dan he) en dat allemaal op te schrijven in een boekje, waar dan om de 25 lees-dagen een award sticker in komt, was er ook nog de lees marathon. Iedere dag lezen, en dat ook nog eens opschrijven op een rood vel, waar ze dan elke dag een sticker in kreeg. Die wil je natuurlijk niet mislopen, dus de lees-druk werd wat verhoogd; en voila! De lol is eraf.

Diuwke wil niet meer in de boekjes kijken, ook al gaat ze ineens een level omhoog (prep level, nu) en beloof ik haar bij level 10 de lekkertse taart die ze kan bedenken (ik snap het australische systeem nu)- ze leest niet. Dus verzinnen wij, volgens goed Nederlands gebruik, regels zijn er om onderdoor, langs en omheen te gaan, iedere avond een titel van een boekje. 09-05-08 084126Aan het einde van deze twee slopende weken is het 'Wel Red day', en mogen de ouders komen voorlezen, er is een heuze heks en de principal komt ook een boekje doen. Leuk, en volkomen fout qua Nederlandse moraal, dus ik lach me een kriek. Maar het is wel een leuke dag... 09-05-08 084451 09-05-08 090704 De Witch and the old man from snowy river...

09-05-08 092855 Mark Carver leest een boekje voor over Willy the Wimp, en het was leuk, en ontzettend fout! Als je een wimp bent (een aardig iemand) moet je bodybuilden zodat iedereen bang voor je wordt, maar dan ben je eigenlijk wel nog steeds aardig. Is er iemand hier een wimp? Niemand natuurlijk... Eh, wat is de moraal nu?

Diuwke wilde dat ik haar lievelings boekje voorlas; De heksen, van Mary Schoon. De klas begreep uiteindelijk ook waarom ik toch voor iets anders had gekozen.

Om de principals award die Diuwke kreeg te vieren, gingen we uit eten. (oh nee, daar hadden we gewoon zin in)09-05-08 202942

En de meiden wilden ineens bij elkaar slapen. Gezellig!!!!10-05-08 203200 Wat is het toch een lekker stel.

Geen opmerkingen: