vrijdag 13 februari 2009

brand dag 7 +phillip island.

Vanmorgen zijn alle threat messages ingetrokken, er zijn geen communities meer in gevaar. Wel zijn er nu discussies over het loggen van state parks- opheffen die parken, dat is allemaal maar eng voor de mensen die besloten die ze daar wilden wonen… eh??

Misschien iets meer informatie is wel op zijn plaats voor zo’n beslissing wordt genomen- over de functie van bomen bv. Of maken we van Victoria ook gewoon een woestijn? 13-02-09 072528 Er ligt een dikke laag rook over de vallei, zelfs aan de west kant en het ruikt hier verschrikkelijk naar brand…

Op de primary school van de meiden   is het vandaag ‘out of uniform-day’. De bedoeling is dan dat je een gold coin donation doet, (de logica snap ik niet helemaal) waarvan de opbrengst voor de bushfire appeal is. Dat snap ik weer wel, dus daar doen we aan mee. Ook goed voor de meiden, denk ik, om daar eens over na te denken. (ik had hen natuurlijk ook wat uit hun spaarpot moeten laten halen, bedenk ik me nu!)

13-02-09 072733  Wij proberen hier ook te doen wat we kunnen; we hebben paddocks en guesthouse opgegeven als nood accomodatie, en ik heb me opgegeven om iets met kunst te doen, voor als kinderen daar zich vervelen of behoefte hebben aan structuur.  Ben benieuwd of daar nog wat uitkomt.

Phillip island was gisteren toch erg fijn om heen te gaan- het is altijd leuk om al dat moois te laten zien, en wat is het indrukwekkend, die kust. Ik kan er geen genoeg van krijgen.

12-02-09 134049 Zelfs Diuwke mag op de nek!!!

Wat is het leukste als je naar een heritage boerderij gaat? natuurlijk de kipjes!!12-02-09 143340  En Suzie, de clydesdale, maar oei, wat is haar hoofd groot!

12-02-09 140745 maar ook zoooo lief!12-02-09 140834

CAs en Neil vinden de kust gelukkig ook mooi.12-02-09 162001  12-02-09 162745 En bregje heeft weeer geluk! (En Neil ook, want Bregje beschermt zijn ontzettend kale hoofd, want hij heeft bijna geen haar, en dat is natuurlijk heel koud! legt ze uit.)

1 opmerking:

Luuk zei

Hey Auk,

Goed om te lezen dat alles goed is gegaan. En erg interessant om je blog te lezen.. ga zeker zo door ;)

Oh, een klasgenoot van mijn vriendin heeft een paar dagen eerder dan mijn vriendin ge-applied voor een Australische Universiteit, en die is al aangenomen.. ;)

En mijn vriendin had voor haar TOEFL (soort IELTS) een megahoge score.. ironisch genoeg.

Groetjes vanuit het koude Duitsland..! Sneeuw, brrr..

Ik ga nu een documentaire kijken over de branden in Australie trouwens.