dinsdag 19 februari 2008

hot!

Vandaag is een hele hete dag, maar we zijn allemaal een beetje kouwelijk; snotneuzen dus, en Tjits heeft 'm zelfs zo erg, dat ze thuisblijft. Breg je klinkt ook heel vreem (vreemder dan normaal) maar ze gaat wel naar de creche. Vorige week had ze het heel moeilijk, en Nardine en Michael (de extra speciale hulp) doen ontsettend hun best om haar op haar plaats te laten voelen, maar het blijft lastig. Ze huilt hartverscheurend als ik haar achterlaat, wat het heel moeilijk maakt. Maar ze moet er doorheen, ze moet engels leren!

Diuwke zegt op school netjes dag, met een kus, maar vergeet me daarna direct. Dag schat, goed om te zien dat je het zo naar je zin hebt.

Nadat Tjits een lekkere film heeft opgestart (ik heb de DVD's gevonden), ga ik paardrijden. Yvonne en Branco zijn allebei fantastisch, voor mijn gevoel klikt het heel goed. Blijkbaar zijn het toch dezelfde soort mensen die zo'n soort stap zetten. (al is haar basis anders) Thuis pak ik nog wat dozen uit, knip wat takken in de tuin, plant wat kruiden, en geniet in het algemeen van het thuiszijn. Heerlijk!

Als ik Diuwke ophaal hoor ik dat de school bezoek gehad heeft van de assessment teacher voor hun extra hulp. Mijn god! En Tjits is thuis!!!

Bregheeft het er moeilijk mee dat ze geen engels verstaat, en nog meer dat ze het eten van de kok niet lust , al is dat volgens mij ook een houding. In ieder geval wist ze heel goed te vertellen dat ze vandaag een boterham metVEGEMITE had gekregen... Hoe komen ze erbij!!! We zijn wel Nederlands hoor!!!

Art komt tegen zevenen thuis met her bericht dat de makelaar heeft gebeld met een uitnodiging om het huis nog een keer te bekijken. Dus maken we een afspraak om Zaterdag te gaan, met Branco, die ook 'bouwer' is (wat voor een, zijn we nog niet helemaal achter) Hij gaat wel kijken naar de geschatte kosten, voor in ieder geval plafonds in de slaapkamers.

Today is a very hot day, but we all are a bit under the weather, which todays means; we have a cold. Bregje is talking with a weird voice (weired then normally), and Tjitske has it so bad, that she stays at home. So Diuwke goes to school alone, and Bregje goes to daycare.  Last week she had a very bad day, so we are looking for things to make it better, and Nardine and Michael (the 'special' help) do their very best. She is crying when I leave her, which makes it very hard to do so.

At school Diuwke just about says goodbye, but forgets about me almost straight away. Bye lovely daughter... good to see you're doing so well.

After settling Tjitske with a movie, I go horseriding. Yvonne and Branco, her husband, are a wonderful couple, and I feel Yvonne and I really connect. Maybe a lot of people with the same kind of mind, make this step, although hers originated from a different basis. Back at home I do some more unpacking, while Tjits does a lot of resting. It's almost to hot to go outside, but I do cut some braches in the garden, and plant some small herbs.

At school I hear that the education assessment teacher has come by to see in what way Tjits and Diuwke need help... Oh God!!! and Tjits is at home!!!!

When Art comes home, he says the real estate agent has called, and invited us for a second inspection. How nice! We will go on saturday, Branco is coming too, as he's a builder and will make an estimate on the coming costs.

Geen opmerkingen: