woensdag 20 februari 2008

Koud!!

Melbourne; je weet nooit wat je moet verwachten. Ze noemen dit 'the change', en terecht. Van 38 graden naar 18, met een regen gordijn. Net als thuis, dus.

Het is dus koud- Tjits blijft in bed, Breg slaapt ook uit, maar wordt net op tijd wakker om mij een 'dag' kus te geven, en Diuwke moet gewoon naar school. Het vrolijkt haar aardig op dat ze voorin mag zitten, en klets honderd uit, terwijl ik zenuwachtig keurig rijd, omdat er een politieauto achter me aan rijdt.

Na de knuffel bij de deur doe ik wat boodschapjes (wat is dat toch leuk in een klein dorp) en zeg mijn bushwalking af. Dat kan niet met twee kinderen thuis (en zoveel regen)

Het is echt zo'n dag om binnen te blijven, dus wat doe je dan; Koken met mijn verjaarskado! (een van de) Dus maak ik Minestrone, aubergine parmiggiana, roast beef, en een paar liter wortel-sinaasapplesap, en niet te vergeten; ANZAC koekjes!! Dank Jamie Oliver, Thomas O'Toole, en sapcentrifuge. Als ik Diuwke heb teruggebracht, moet ik nog even wat ophalen in Pakenham (de nieuwe modem- JIPPIE!) en stop bij de goede slijter, de goede slager, de goede groenteman, (er moet toch een reden zijn om het vreselijke Pakenham in te gaan) en als Art thuiskomt wacht ik hem op met een kus, en glas wijn en een pan klare minestrone soep! Alleen de neglige ontbrak nog, maar ja, dat is ook zo wat met al die kinderen eromheen, en dan verbrand je soep natuurlijk, en...

Melbourne; you never know what to expect. They call it 'the change', and not for nothing. From 38 degrees to 18 in one night, with a curtain of rain. We feel right at home.

It is cold, Tjits stays in bed, Bay as well, but wakes up just in time to give me a kiss, because Diuwke needs to go to school.  She cheers up when I tell she can sit in front, and she talks about a million things, while I drive freakishly neat, because there is a policecar behind me.

After the hug, I do some shopping, (I love shopping in this village) and cancel bushwalking. Impossible to walk with two children at home, (and so much rain)

It is a real stay-inside day, so what to day; Dig into my birthdaypresent! I make Minestrone,, eggplant parmiggiane, rast beef, and Anzac cookies! (thanks Jamie Oliver, Thomas O'Toole)After I picked up Diuwke, I have to pick up a package from Pakenham (our new modem, jippie) and do some more shopping. (wine, herbs, meat)You have to have a reason to enter awful Pakenham. When Art came home, I waited for him with a kiss,  glass of nice red wine, a pan of minestrone. Only the neglige was missing, but then, all these children around, and the soup would burn, and...

1 opmerking:

Anoniem zei

Hai Aukje,

Dat klinkt goed, daar in Verweggistan! Geen last van allergiƫn?? Hier hebben we nu de els en de hazelaar in bloei, hatsjie!!
Succes met het huisbezoek, zaterdag!Ben benieuwd hoe groot de dierenschare daar zal worden. (GROOT!!,denk ik!)
Groetjes van Eveline.