donderdag 27 maart 2008

Nachtelijke avonturen

Vorige week maandag, na Tjits uitgezwaaid te hebben, na de laatste perikelen met de huis onderhandelingen, na de kinderen naar bed, en na de champagne... zijn we naar bed gegaan, zonder het kippenhok dicht te doen. (ohoh)

Om twee uur werd ik met een schok wakker, de kippen! zo snel ik kon trok ik mijn tshirt (maar waar lag dat?)  en schoenen (waar heb ik ze uitgedaan?) aan, en pakte de zaklamp (die niet op zijn plaats lag, waar..?

In het kippenhok lagen 2 kippen. Dood.  ik ging op zoek naar de rest in de ren, en trof daar de vos aan.  Hij was helemaal in paniek, en ik ook- wat doe je dan? In je onderbroek, met alleen een zaklamp als wapen? Als ik een geweer had gehad, eerlijk waar, ik had hem kunnen schieten. Maar met een stok slaan ofzo- stel je voor dat hij mij aan zou vallen, wat dan? Dus ben ik blijven staan, met de zaklamp op hem gericht, terwijl de vos in paniek gaten probeerde te graven onder het gaas door, en uiteindelijk over het hek heen springend verdween.

De rest van de nacht heb ik niet meer geslapen.

Dinsdagnacht werd er plotseling op ons slaapkamer gebonkt en hard geroepen; 'there are horses on the road!' Niet onze paarden, maar die van de buren? Ik deed snel kleren aan (nu wel een broek) en raced naar buiten. Niets te zien, behalve verderop een auto. Dus liep ik daar maar heen, tot ik opeens hoefgekletter achter me hoorde, en daar waren ze. Een groot paard, en een pony. 'Sssssssh', riep ik, en 'hello' (ja, wat anders...) daar schrokken ze zo van dat ze de driveway op gallopperden, die van de buren. Ik rende er achter aan, en hoopte dat ik een hek kon vinden om achter ze te sluiten, maar ze waren volledig in paniek, en shopten en steigerden, en renden doorelkaar. Ik had het gevoel dat die niet meer om  mij heen zouden rennen als ik in de weg stond, dus ben ik maar naar het huis gegaan, heb de buurman wakker gebonkt,  en ben ondaraan de driveway gaan staan om ze eventueel weer naar boven te jagen als ze weer op hol zouden slaan.

Daar kon ik mooi de 2 politieauto's ontvangen, en alle buren die inmiddles in paniek de straat op waren gegaan. Rond 8 uur kwam er nog iemand langs die een km verder woont, en die ze het eerst gemeld heeft, nadat iemand ze echt op een nippertje niet had aangereden.

Achteraf had ik wel zoiets van; die beesten waren helemaal in paniek- wat als ze wel ineens door mij heen waren gerend?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wild horses, foxes, dead chickens, snakes... Just go and buy a nice house in Melbourne, near the shops and cafes. Then you won't have these problems!

Aukje zei

bah, mietje...

Anoniem zei

Oh wat zonde zeg van de kippen. Die vos zal wel blijven terugkomen dus voortaan het hok maar dichtdoen voor de champagne. Misschien is hij straks de kluts kwijt als jullie gaan verhuizen.

Inge