dinsdag 29 januari 2008

Real ozzies...

Vandaag was een grote dag; de meiden hadden hun eerste paardrijles! Yvonne deed heel erg best om Nederlands te praten, en ik kon haar wel zoenen, wat is ze lief voor mijn meisjes!29-01-08 110050

Tjits deed het super goed, luisterde en deed netjes wat Yvonne zei. Diuwke zit van zich zelf keurig, maar had wat meer tijd nodig om vertrouwen te krijgen. Allebei vonden ze het helemaal gaaf en ze kijken uit naar de volgende les.  Goede ozzie meisjes dus!

Er is nog meer te regelen, dus met de meiden keek ik naar een creche voor B. De Emerald kinder, die me aangeraden werd, heeft alleen maar halve dagen. Niet genoeg voor Bregje!!

Dus zochten we verder. In Cockatoo werden we aardig ontvangen, en het voelde helemaal goed. Maar- het is wel onhandig, want ver van de school. Het Emerald community house heeft ook daycare, maar tot 3 uur, want daarna wordt het after school care. De kleintjes moeten dan dus wegwezen. Het is ook allemaal wel erg basic daar.  Ik ben er nog niet helemaal uit, en ga met een stapel papier overal vandaan.

De kinderen raken het zat, al die creches, en maken zich ook zorgen, want de uniform winkel was vandaag dicht, en ze hebben ook nog geen rekenmachine, Tjits' drinkbeker bleek stuk, en ze moeten ineens dichte schoenen hebben, vinden ze.  Het is allemaal al zo eng, dus besluiten we voor zover mogelijk tip top in orde naar school te gaan. Dus; the mall!!!!!!

We gaan naar Fountaingate, 'vlakbij', en volgens de kinderen de beste mall van heel Australie, want hier hebben ze in de toystore ongeloofelijk veel Sleich! Allemaal beestjes die ze nog nooit eerder zagen!!

Dan schoenen. We wisten al dat schoenen kopen hier lastig was, maar... Ok, het is school seizoen, en op de meeste scholen dragen de kinderen zwarte schoenen. Maar helemaal geen kleur?? Ik geloof dat zelfs mijn opa niet zulke saai schoenen droeg... (nou ja, die misschien wel) Schoenen zijn hier ook niet erg duur, maar eigenlijk vind ik dat niet zo'n pre, Als je voor 39 dollar schoenen kan krijgen weet ik al genoeg.

Uiteindelijk belandden we dus... in de sportzaak. Dus nu hebben ze, zoals het goede ozzies betaamd sneakers!

De rekenmachines (vind ik eigenlijk ook raar hoor, voor groep 2 een calculator moeten hebben) hadden we zo. Wel in gekke kleurtjes natuurlijk. Ook het woordenboek lukte, al blijken er wel 6 school woordenboeken te bestaan, dus welke we nou precies moeten hebben?

Het blijft soms vreemd, waar we tegen aan lopen, maar het is wel leuk om alles zo opnieuw uit te zoeken.

Geen opmerkingen: