zaterdag 19 april 2008

een ozzie dag...

Vandaag hadden we helemaal niks gepland! Niks!
Dus gingen we naar een auction in Gembrook, van mensen die hun property verkocht hadden, om grey nomads te worden. De weg erheen was zo mooi, dat ik het niet kon laten om foto's te maken.




Alles ging eruit; aanhangers, Nissan Navarra, tractors, tent, palen, electric fence, boutjes moertjes, hoopjes roest... Je weet immers niet waar je nog geld voor kunt vangen. Niet waar?
Art en ik hadden het gevoel dat we de helft herkenden; goh-dat hebben wij allemaal net weggegooid- dat gevoel.

We liepen een tijdje rond, en al snel werd ik aangesproken door een meneer die me vertelde dat je echt wel wat had aan al die oude ijzertjes, en hij ging me meteen vertellen hoe je een hek in elkaar moet draaien. Hij nam me mee langs alle stapels rotzooi, en vertrouwde me uiteindelijk toe dat het meeste ijzer direct naar de stort gebracht werd, want de kilo prijs is op dit moment niet mals. Ook kwamen we Branco tegen, zo'n echte lekker ozzie die op zijn vrouw moppert, maar toevallig is dat mijn paardrij juf, dus daar moet je niet aankomen. Maar daar kan hij dan ook weer om lachen gelukkig.



Na helemaal niks gekocht te hebben, weer naar huis (mooi!) de kinderen een aai over de bol, en koffie bij Chris en Karina, want Art zijn motor stond daar nog. Dan Diuwke naar een feestje brengen (kletsen), en met Josh, Tjits vriendje uitzwaaien, en dan de paardjes doen. Eenmaal 'boven' bij de buren, heb ik POrtica gelunged, Tjitske heeft haar gereden, Eric, het Tasmaanse racepaard werd tevoorschijn gehaald en bereden door de Australisch kampioene 'Aussie Rider', daarna reed Tjits op Sydney de showpony met het slechte been, en daarna nam Eric mij op een galopje door de arena, waarbij ik het na een rondje of drie toch nodig vond om te zeggen 'I am Scared now!!!!) (ik bedoelde HELP!!!!!!)In de hoop dat de buurvrouw en de mamma van de kampioen me kwamen redden. Maar dat moest ik uiteindelijk zelf doen natuurlijk. Huuu, eng hoor... Dan is Portica toch een beter maatje...
Maar; zoals Lisa zei; 'you didn't fall off!'
En zo is het dan maar weer.
Wat een lekkere dag- zo aanklooien.

Geen opmerkingen: