maandag 14 april 2008

medischiteiten

Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn; ook stoppen met mijn blog is geen optie. Ik vind het veel te leuk, en ik moet wel in training blijven! Misschien dat er op den duur zelfs ineens weer iets uitrolt dat ik echt zelf verzonnen heb. Wel bedankt voor de leuke reacties trouwens! (koop tegen die tijd allemaal mijn boek!)

Ondertussen gaan we gewoon door met doen; vandaag medischiteiten; Toevallig hadden zowel Diuwke als ik een afspraak voor een Xray.
Toen we hier naar toe kwamen hadden we natuurlijk wel het een en ander uitgezocht. Iedereen met een permanent visum heeft recht op Medicare, maar dat is eigenlijk niks, want je staat jaren op een wachtlijst, en de zorg is slecht- is ons verteld.
Ik vind het dus reuze meevallen. Omdat we nog niet helemaal uitgeregeld zijn (te relaxed- de lifestyle he) zitten we nog in een 'very private' health insurance. (alles zelf betalen) Maar de tandarts gaat gewoon door. Ik maakte me een beetje zorgen over Diuwke; Zeven jaar en nog niet een tand gewisseld. We rammelen wel af en toe aan haar voortanden, maar het helpt niks.
De tandarts laat dus gewoon foto's van het hele gebit maken; kost niks (medicare) het kan op 20 verschillende lokaties, en als ik wil kan ik NU terecht. sjeemig! Kom daar in Nederland maar eens om!

Op de Pakenham show (15 maart) was er een kraampje van een chiropractor, die ruggen bekijkt. Ik heb er ook een, dus dacht ik; laat maar eens kijken. Voor de speciale showprijs heeft ze me gescand, en natuurlijk ben ik erg scheef, maar dat wist ik al. Voor de zekerheid een full spinal scan, om te zien wat er over is gebleven van mijn motorongeluk 19 jaar terug; Kan vandaag, kost niks, Medicare.
Ik vind het redelijk onvoorstelbaar dat je overal zo snel terecht kan.

Overigens had ik vorige week de perfecte remedie gevonden tegen Heimwee; Pakenham Heritage springs. Een woonwijk annex winkelcentrum, erg lelijk, en precies Leidschenveen! AAAArgh!! Nooit meer terug! Vandaag echter, na de rays waren we wat laat, en moesten we nog even boodschappen doen. Pakenham Lakeside- een soort... Ypenburg. Maar ik ben wel erg blij ineens, want daar zit een hele goeie aziatische winkel. MET sambal Badjak!! jippie!!!! (hoef ik daarvoor niet meer naar centrum Melbourne)

Geen opmerkingen: