vrijdag 25 april 2008

Op je plaats!!!!!

Zo lang als wij in Australie zijn, lijkt alles wel op zijn plaats te vallen. Het voelt alsof ons pad al is uitgestippeld hier, zo goed loopt alles.

De discussie of wij wel of niet een hond zouden nemen is gewonnen door mij en de kinderen, (wel een hond), maar de strijd om het ras is gewonnen door Art en Tjits; een border collie dus.   Op de Pakenham show (15 mrt) zagen wij borders die eenden verzamelden in een kooitje, en Art verzuchtte  ' zo'n hond wil ik wel.'   ik liet er geen gras over groeien; zo gauw Art's hoge woord eruit was sprak ik de honden meneer aan, en zo kwamen wij tot de afspraak dat als er puppies kwamen wij zouden komen kijken en er een uitzoeken.

Nu was er nog de kwestie van de naam, maar woensdag waren we daar ineens uit; Ghengis.

Vrijdag (ANZAC dag=vrije dag) vroeg ik Art die meneer te bellen om te vragen of er echt puppies kwamen. Terwijl wij Portica aan het trainen waren kwam hij ineens snel naar boven lopen. Bob wist nog niet of er puppies kwamen, maar hij had wel een drie jarig teefje dat niet geschikt was om trials mee te winnen, maar wel super lief is, goed met kinderen en andere dieren en honden. Volledig getraind, en belangrijk; over alle puppie kuren heen... eh, moest ik daar lang over na denken...? Nee!  'Doen Art!' riep ik, ' bel maar dat we er aankomen!!'  Want heel eerlijk gezegd zag ik wel een beetje op tegen het trainen van een paard, organiseren van een verbouwing (en schilderwerk plus opknapwerk van de schuur) en dan ook nog het opvoeden van een puppie. Hoe lief en schattig ook. Image049 Dus reden wij naar Five ways, om onze kleine meid op te halen.  Bell, zoals ze nu nog heet, kan schapen en eenden bij elkaar halen en luistert super goed. (naar Bob)

Image002 Image052

 

Wie valt nu niet voor dit schatje? Ze sprong direct in de auto en ging zo met ons mee.

's Avond hadden aten we bij de buren(Lisa en Paul), die ontzettend super aardig zijn, en zo ontzettend relaxed... 25-04-08 175258Ze hadden ook Pauls broer en zijn vrouw (Craig en Kate) uitgenodigd. 25-04-08 175312 Craig werkt bij Arthur in het bedrijf en ze waren al direct shop aan het talken, want ze zitten in een heel andere tak, en dat is wel eens leuk voor het inzicht. Ghengis was mee, en paste mooi bij het gezelschap, de glimmende vloer , twee van hun vier  honden die binnen mogen, en de 9 kinderen die wij bij elkaar verzameld hadden. 25-04-08 175248Ghengis is dol op shadow chasen

Het werd heel erg diep in de nacht. Heel erg diep....

3 opmerkingen:

Luuk zei

Hey Auk!

Leuke hond zeg..

En dat verhaal over die slang, erg leuk.. :)

Ik volg een 10tal blogs.. maar je loopt wel echt voorop met het aantal wat je publiceerd..! ;) Leuk!

Aukje zei

Thanks Luuk!

Aukje zei

Lieve Aukje, Arthur, Tjitske, Diuwke en Bregje,

Een kort berichtje om jullie hartelijk te feliciteren met jullie nieuwe
huis.
En een nieuwe hond!

We denken aan jullie.

Liefs,

fam. de Neef