donderdag 17 april 2008

medischiteiten 2

We zijn toch maar op zoek naar een private health verzekering, dat moet namelijk als je boven de dertig bent hier,(anders wordt je via de belasting toch van je geld afgeholpen) en de tandarts kostte ons uiteindelijk een (nederlands) maandsalaris (mijne dan).
De chiroprator vond leuke dingen; behalve dat er wat wervels naar elkaar toe aan het groeien zijn, zit er een ding in mijn buik. Wat voor ding? Geen idee, maar het zit op de plek van de operatie vorig jaar. We keken er beiden ongelovig naar. De foto's zijn van mij, dus ik ga even naar Nederland bellen, of dat nou normaal is, zo'n ding. We weten nu wel waarom ik vaak 'af ga' op het vliegveld.
Ook het claimen van doktersrekeningen krijg ik al aardig onder de knie; je bent bij de dokter, betaald de rekening per pin, loopt naar de apotheek, waar een apparaat staat met een telefoonhoorn eraan, en daar kun je direct met een mevrouw van Medicare praten, die de details van de rekening wil weten, en dan doe je de rekeningen in een envelop, in het apparaat, en na een aantal weken krijg je dan zo'n leuke cheque thuis, met het vergoede deel erop. (waarmee je dan.. etc) Niemand hier vind het raar, het is gewoon een beetje wennen denk ik.
en nu genoeg over de medischiteiten.

Geen opmerkingen: